Usuwanie azbestu
Data publikacji: 2014-10-24, Data modyfikacji: 2014-10-26
Miasto Gorzów zamierza wystąpić do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze o dotację na 2015 rok na usuwanie wyrobów zawierających azbest z majątku będącego w posiadaniu osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych oraz podmiotów gospodarczych. Beneficjentem przyznanych środków będzie Miasto Gorzów i na zlecenie miasta firma wyłoniona z przetargu będzie usuwała wyroby azbestowe. Dofinansowanie nie obejmuje osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych i podmiotów gospodarczych, które we własnym zakresie zleciły już i dokonały demontażu i unieszkodliwienia na składowisku odpadów wyrobów zawierających azbest. W związku z tym prosimy zainteresowane osoby o składanie wniosków o usunięcie wyrobów azbestowych. We wniosku należy podać dane wnioskodawcy, rodzaj i miejsce występowania wyrobów zawierających azbest oraz ich ilość (m2). Wnioski można składać w Urzędzie Miasta ul. Sikorskiego 3-4 do 31 grudnia 2014 r. Jednocześnie właścicielom, zarządcom lub użytkownikom miejsc, w których jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest przypomina się o obowiązku składania informacji o wyrobach zawierających azbest i miejsc ich wykorzystywania. Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami informacje te przedkładają Prezydentowi Miasta Gorzowa, natomiast inni właściciele, zarządcy lub użytkownicy – Marszałkowi Województwa Lubuskiego. Informacja podlega corocznej aktualizacji w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku. Kto nie wypełnia tego obowiązku, podlega karze grzywny. Wzory informacji znajdują się na stronie internetowej miasta.wydział ochrony środowiska i rolnictwa
Pełna treść wiadomości na: http://www.gorzow.pl/przystan/archiwum-aktualnosci/48-miasto/21912-usuwanie-azbestu
gorzow.pl, Źródło artykułu: gorzow.pl