Belka
Sobota, 18 Października 2025   imieniny: Juliana, Lukasza, Bogumiła
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 
Wiadomości
 
 

Wojewoda powołał nowych konsultantów medycznych....

Data dodania: 2014-06-19
- Gorzów to jedyne miasto wojewódzkie, które nie ma zakładu radioterapii. Przez to wielu pacjentów... więcej »
 
 

Tysiące wiernych w procesjach w Boże Ciało...

Data dodania: 2014-06-19
W Zielonej Górze obchody Bożego Ciała rozpoczęły się mszą świętą w kościele pw. Najświętszego... więcej »
 
 

Krótka rozprawa między osobami trzemi, Panem,...

Data dodania: 2014-06-19
Jak to było u imć Reya? Ksiądz pana wini, pan księdza, A nam prostym zewsząd nędza. Przed Bożym Ciałem ze Starego Rynku znikła wystawa Miasteczko Landsberg, którą ustawiła tam inicjatywa Ludzie dla Miasta, czyli m.in. Alina Czyżewska. Opowieść Aliny na FB, o tym jak rozmawia z Panem (władzą miejską) i Plebanem (proboszczem katedralnym) jest tak pasjonująca, że pozwalamy sobie przytoczyć ją w całości. więcej »
 
 

W teatralnym ogrodzie, życie prawie nad stan...

Data dodania: 2014-06-19
Marek Grechuta będzie patrzył na nas z obłoków, a publiczność będzie siedzieć w ogrodzie teatralnym nad wodą na trawie na kocach przy płonących pochodniach i lampionach. Jeśli jednak ktoś ma ochotę, znajdzie się również miejsce przy stoliku. więcej »
 
 
 
 

Trzy pomysły na "Lipowe alejki". A nawet cztery...

Data dodania: 2014-06-19
Projektanci przedstawili trzy warianty przebudowy alejek na ul. Marcinkowskiego. Tym razem brali pod uwagę, aby zachować stare drzewa. Teraz władze miasta czekają na opinie mieszkańców. więcej »
 
 

Samochód kontra komunikacja miejska. W tym starciu...

Data dodania: 2014-06-18
- Kupujemy auto po to, aby nim jeździć. Nie dlatego, żeby stało pod domem. Ponadto posiada ono dla nas pewną wartość. Jeżdżąc nim jesteśmy po prostu mobilni, niezależni i możemy zawsze zabrać ze sobą rodzinę czy znajomych. A autobus i tramwaj? Zdecydowanie pozostają kołem zapasowym - wyjaśniał prof. dr hab. Wojciech Bąkowski z Uniwersytetu Szczecińskiego. więcej »
 
 

Sąd: Surowiec pomówił Surmacza, ale... nie...

Data dodania: 2014-06-18
Jest wyrok w sądowym starciu dwóch gorzowskich radnych. Marek Surmacz (PiS) oskarżył Roberta Surowca (PO) o pomówienie. Sąd wprawdzie przyznał rację Surmaczowi, ale warunkowo umorzył postępowanie wobec Surowca. - Bo nie jest zdemoralizowany, a szkodliwość czynu była znikoma - uzasadniał sędzia Błażej Mikuła. więcej »
 
 

Boże Ciało już jutro. Wierni budują ołtarze

Data dodania: 2014-06-18
W czwartek uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej, czyli święto Bożego Ciała. Ulicami miasta przejdzie tradycyjna procesja. więcej »
 
 

Wyraź swoją opinię w sprawie alejek

Data dodania: 2014-06-18
Mieszkańcy zdecydują o dalszych losach alejek przy ul. Marcinkowskiego. Na zlecenie Magistratu zostały przygotowane trzy koncepcje ich remontu. Teraz gorzowianie mają czas do końca sierpnia na wyrażenie swojej opinii.   Badanie opinii publicznej będzie trwało od 18 czerwca do końca sierpnia 2014 r. Prosimy mieszkańców, by po zapoznaniu się z wariantem I, II i III wskazali ten, który ich zdaniem powinien być realizowany. Mieszkańcy bezpośrednio sąsiadujący z alejkami przy ul. Marcinkowskiego otrzymają także do skrzynek prośbę o udział w badaniu opinii publicznej wraz z opisem trzech wariantów. Opis koncepcji znajduje się także w siedzibie Wydziału Inwestycji (pokój 920), przy ul. Kombatantów 34. Opinię można przesyłać na adres e-mail: [email protected] lub drogą pocztową na adres: Wydział Inwestycji, ul. Kombatantów 34, Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., 66-400 Gorzów Wlkp. Można także tak zaadresowaną kopertę z dopiskiem "Alejki" przynieść do kancelarii głównej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp., przy ul. Sikorskiego 3-4. Opracowanie przygotowano z uwzględnieniem oczekiwań i postulatów zgłaszanych przez mieszkańców po zrealizowaniu projektu pierwotnego pn.: "Rozbudowa ul. Marcinkowskiego od ul. Myśliborskiej do ul. Matejki (alejki)". W szczególności postulaty mieszkańców dotyczyły: - zachowania w całości istniejącego drzewostanu alejek,- zamknięcia przedmiotowego odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego w celu wyodrębnienia miejsca rekreacji na zasadzie skweru. Koncepcja ma na celu przeprowadzenie analizy wykonalności pod względem obowiązujących przepisów oraz własności funkcjonalnych rozwiązań projektowych w 2 obszarach: 1 obszar - zachowanie ruchu pojazdów osobowych na przedmiotowym odcinku przy uwzględnieniu konieczności pozostawienia istniejącego drzewostanu. 2 obszar - zamknięcie odcinka ul. Marcinkowskiego dla pojazdów osobowych wraz ze zmianą przeznaczenia terenu na tereny rekreacji (skwer).Wariant pierwszy:Założenia wariantu:- zachowanie odcinka ulicy Marcinkowskiego tak jak obecnie, jako dwóch oddzielnych jezdni jednokierunkowych, które na zasadzie skrzyżowań z- ulicami nadrzędnymi (Myśliborska i Matejki) zostaną włączone do ogólnej struktury komunikacyjnej miasta.zachowanie istniejącego drzewostanu- zmiana klasy technicznej drogi z drogi zbiorczej Z do drogi lokalnej L. w celu obniżenia parametrów technicznych jezdni i zmniejszenie szerokości jezdni do 5,0m.- realizacja jezdni bez zatoki autobusowej (przerywaną linią zaznaczono możliwą lokalizację zatoki, wiązałoby sie to z koniecznością usunięcia 4 drzew),- realizacja jezdni o nawierzchni asfaltowej,- realizacja ciągów pieszych i zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej,Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 1: Zalety:- zachowanie przejezdności ul. Marcinkowskiego na całej jej długości ulicy,możliwość bezpośredniej komunikacji kołowej ul. Marcinkowskiego z ul. Sportową (szkoła, przedszkole, punkty handlowe, mieszkańcy)- zachowanie struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i Myśliborska,- zachowanie modelu ruchu w obrębie osiedla Staszica (brak dodatkowego obciążenia ruchem na skrzyżowaniach w rejonie opracowania tj. rondo myśliborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. Myśliborska - Sportowa,- obniżenie poziomu hałasu ze względu na zastosowanie nawierzchni cichej (asfaltowej) w stosunku do nawierzchni z kostki kamiennej,- ochrona istniejącego drzewostanu (z wyjątkiem 1 drzewa które koliduje z istniejącym zjazdem na zaplecze budynku wielorodzinnego nr 114-117),- możliwość uzupełnienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,- spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej w zakresie ochrony zieleni,Wady: - zmniejszenie szerokości jezdni łącznie z brakiem zatoki autobusowej spowoduje konieczność likwidacji przystanku autobusowego lub wymusi oczekiwanie pojazdów za autobusem w czasie wsiadania i wysiadania pasażerów,- zmniejszona trwałość konstrukcji jezdni i chodników ze względu na wrastające korzenie drzew,- obniżenie własności funkcjonalnych na skrzyżowaniach z ul. Matejki i Myśliborska ze względu na zmniejszenie szerokości pasa ruchu (utrudniona kanalizacja ruchu),- brak możliwości postoju pojazdów na jezdniach ul. Marcinkowskiego ze względu na jej szerokość.Szacunkowy koszt realizacji – Wariant 1 - 1.010.000 zł netto Wariant drugi:Założenia wariantu:- zamknięcie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,- realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),- zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. Myśliborskiej,- zachowanie dojazdu do posesji przyległych,- regulacja skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego, likwidacja jednego pasa ruchu (ul. Matejki od ronda Myśliborskiego na wprost), likwidacja wlotu i wylotu z alejek,- włączenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,- regulacja skrzyżowania ul. Myśliborska - Sportowa, włączenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu,zachowanie istniejącego drzewostanu,Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 2: Zalety:- ochrona istniejącego drzewostanu,- możliwość uzupełnienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,- realizacja terenu rekreacji dla mieszkańców osiedla Staszica,- zmniejszenie uciążliwości związanych z hałasem komunikacyjnym dla mieszkańców przyległych budynków,- możliwość zwiększenia ilości miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 12 miejsc, spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej w zakresie ochrony zieleni,Wady: - brak przejezdności odcinka ul. Marcinkowskiego,- brak możliwości bezpośredniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. Sportową (szkoła, przedszkole, punkty handlowe, mieszkańcy) - komunikacja przez rondo myśliborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,- brak możliwości zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki - Marcinkowskiego i Myśliborska - Sportowa,- brak możliwości zachowania modelu ruchu w obrębie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowań w rejonie opracowania tj. rondo Myśliborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. Myśliborska - Sportowa,konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, likwidacja przystanku "Alejki", brak dojazdu do przystanku "rondo- Myśliborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo Myśliborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkańców rejonu ulicy Sportowej,- likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać się przez rondo myśliborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),- izolacja terenu alejek spowoduje pogłębienie się zachowań patologicznych w obrębie powstałego skweru,Szacunkowy koszt realizacji – wariant - 2.860.000 zł nettoWariant trzeci:Założenia wariantu:- zamkniecie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,- realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),- zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. Myśliborskiej,- zachowanie dojazdu do posesji przyległych,- realizacja nowego skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego na zasadzie skrzyżowania typu rondo,- włączenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,- regulacja skrzyżowania ul. Myśliborska - Sportowa, włączenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu,zachowanie istniejącego drzewostanu,Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 3: Zalety:- ochrona istniejącego drzewostanu,- możliwość uzupełnienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,- realizacja terenu rekreacji dla mieszkańców osiedla Staszica,- zmniejszenie uciążliwości związanych z hałasem komunikacyjnym dla mieszkańców przyległych budynków,- poprawa warunków ruchu, bezpieczeństwa i przepustowości skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego,- możliwość zwiększenia ilości miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 25 miejsc, spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej w zakresie ochrony zieleni,Wady: - brak przejezdności odcinka ul. Marcinkowskiego,- brak możliwości bezpośredniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. Sportową (szkoła, przedszkole, punkty handlowe, mieszkańcy) - komunikacja przez rondo myśliborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,- brak możliwości zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i Myśliborska,- brak możliwości zachowania modelu ruchu w obrębie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowań w rejonie opracowania tj. rondo myśliborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. Myśliborska - Sportowa,konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, - likwidacja przystanku "Alejki", - brak dojazdu do przystanku "rondo myśliborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo myśliborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, - utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkańców rejonu ulicy Sportowej,- likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać się przez rondo myśliborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),izolacja terenu alejek spowoduje pogłębienie się zachowań patologicznych w obrębie powstałego skweru,Szacunkowy koszt realizacji – wariant 3 - 1.770.000 zł netto Wydział Inwestycji Anna Zaleska, oprac. Wojciech Urban więcej »
 


Strona: 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 z 2862
loading...
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 
Polecane
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Powiat gorzowski – powiat w województwie lubuskim z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim, leżącym poza granicami powiatu. Do powiatu gorzowskiego zajmującego powierzchnię 1213,32 km² należą gminy: Kostrzyn nad Odrą, Witnica, Bogdaniec, Deszczno, Kłodawa, Lubiszyn oraz Santok.

Powiat położony jest na terenie Kotliny Gorzowskiej i Kotliny Freienwaldzkiej. Atrakcje przyrodniczo - turystyczne stanowią: 6 rezerwatów przyrody, Park Krajobrazowy "Ujście Warty" (gmina Witnica), Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy Jezioro Wielkie, Barlinecko-Gorzowski Park Krajobrazow, lasy wzgórz morenowych w okolicach Bogdańca czy ZOO Safari w Świerkocinie.

Głównym ośrodkiem przemysłu powiatu jest Kostrzyn nad Odrą, gdzie  w ramach Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej działa kilkanaście przedsiębiorstw.


Powiat położony jest przy granicy z Niemcami, na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych; przez jego teren przebiegają drogi krajowe: DK 3, DK 22 i DK 31.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola